Oy San Pablo!

- Inlägget är egentligen från den 23e Januari -
Bättre sent än aldrig :)
 
Tänkte göra en egen kategori från min Costa Rica resa, så här kommer några gamla inlägg!

 
 
Då var jag ytterligare på ett nytt ställe!
 
Jag är nu hemma hos Jensas mammas moster och hennes man.
Har träffat dom tidigare då dom hälsade på i Sverige, det var kul att dom kom ihåg mig.
Idag har varit en sån dag då jag farit fram hit och dit igen, det är något med Costa Rica – dom stressar inte, men ändå blir man stressad haha.
 
Jensas mamma skulle komma till oss 9.00 så vi skulle vara klara innan det, vi satt klara i soffan och väntade i ca 2h…
Dom har vad dom själv kallar ”tico time” eller ”la hora de tica”;
Dom säger ”vamanos” som typ betyder -då går vi-, men det betyder verkligen inte att vi ska gå just precis då, utan om 1-2h senare då är det sista ”vamanos” man hör!
Svensk som jag är så tror jag direkt när jag hör ”då kör/går vi” eller vi bestämmer en tid då vi ska va klara. Då är jag redo vid den tiden vi sagt – tänk om jag lär in mig denna ”tico time” när jag kommer hem, tror inte det kommer vara så poppis.
 
Men tillbaka till vad jag tänkte skriva, vi blev först skjutsade en bit in i San José för att sedan ta taxi ännu längre in i San José och sen sätta oss på en buss för att komma till Jensas moster, och därifrån gå till ett köpcentrum - efter 45min skulle vi ta taxi till Tibas och bli hämtade av släktingar… Gissa om man blir trött av att hålla reda på allt!

Jag har fått handlat massa onyttigt och en awesome tröja idag iaf!
Imorgon så ska vi kanske till en ”djurpark”.
 
Får se hur det blir med det kanske blir bio istället, alla borde uppleva bio i Costa Rica!!

Men ja nu är det dags för mig att sova, ska visst upp tidigt igen ;p


Btw! Jag var med om en jordbävning idag, en 4a på skalan, dock var vi ute och gick när det hände så vi trodde bara det var vi – för vi var så trötta, men när dom ringde och frågade om ju mådde bra så förstod vi att det inte berodde på trötthet haha :p
 
¡Hasta luego!
 
Utsikten från vårt rum i San Pablo :)
 

Marisols mosters hund :3
 
Utanför köpcentrumet vi var på i Tibas.
 
- Jenny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback