Saludos desde Costa Rica!

- Inlägget är egentligen från den 15e Januari -
Bättre sent än aldrig :)
 
Tänkte göra en egen kategori från min Costa Rica resa, så här kommer några gamla inlägg!

Här sitter man just nu i Desamparados (COSTARICAAA!!) hemma hos Jensas morbror.

Jag är ca 8 timmar bakåt jämnfört med hemma, så dygnsrytmen är inte helt på Costa Rica tid ännu haha.
Just nu är klockan 08.15 här och jag har redan varit uppe i mer än 2h, resten av huset sover.

Tänkte skriva precis att här var lite kyligt just nu..... men så så jag Felicias bild från hemma i Sverige med snö och allt – så jag ångrade mig 19 grader är inte värst kyligt haha.
Men det kommer bli varmare, det ska bli runt 27 grader under dagen.
Så idag ska vi till La Montaña del Sapo med Jensas morbrors familj för att bada(ska visst vara en stor pool, eller liknande).
På onsdag så ska vi åka till Jacó och så stannar vi där tills på fredag.
Från fredag till söndag ska vi kila iväg till Manuel Antonio. Tror inte jag kommer ha något internet alls då
haha.

Telia har ingen service alls här nere, kan skicka sms när jag är i husen pga iMessage (Wifi),
så jag har fått skaffa mig ett Costa Ricanskt kontantkort + Telefon för att folk ska kunna nå mig :p
Det gick på 10000 colones, ca 125-150kr för kort och telefon :p

Igår efter att vi varit och fixat kontantkort och växlat pengar på banken så åkte vi tillbaka till Jensas morbrors hus och kollade oss omkring i området, jag ska ta med mig kameran ut idag så jag får lite bättre bilder på området.

Just nu har jag bara en mobil bild genom vårt sovrumsfönster och ett nere från gatan :p

view!
(Utsikten genom sovrumsfönstret)

Senare under dagen så åkte vi in till San José (familjen avrådde mig att ta iphonen med mig, finns många tjuvar där visst, därför har jag inga bilder) åt inne på KFC, mötte upp Steeven som är vän till Jensa och hans bror.

När vi mött upp honom så åkte vi till Hatillo uno (getto område med rätt många gäng) och där mötte jag Jensas mormor, hon visade oss massa tavlor som hon målat – riktigt duktig är hon!

Efter vi varit hos henne så gick vi längre in i gettot haha. –> Mamma & pappa om ni läser detta så hade jag inte bara sällskap av Jensa och Fabian utan totalt hade jag sällskap av 6 killar + 3 som jag vinte vet vad deras namn är :p
– Jensa, Fabian (Jensas bror), Andree, Steeven, José  och Carlos (Jensas kusiner).
Carlos är med i ett av gängen så vi blev eskorterade av 3 av hans gängmedlemmar så att vi skulle komma säkert fram till Fabians pappa (Fabian och Jensa är halvbröder) utan att bli rånade osv.

Vi kom nog inte hem förrän vid 22 och vi åkte in till staden vid 16 haha, och min jetlag var ju inte så snällt där vid 22 tiden.
Dom vi bor hos, frun här såg på mig och jensa att vi var trötta och hennes mamma intution sa att vi var hungriga. Så hon gjorde baguetter till oss (way better than subway!!) hon gör så enormt god mat, såååå underbart!

Underbara Katias mat! <3

Jag kommer vara rund och go när jag kommer hem haha.
 

Desamparados

Blev en liten wall off text men bättre än inget haha, ska nu ner och äta frukost!

- Jenny

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback