La Montaña del Sapo

- Inlägget är egentligen från den 15e Januari -
Bättre sent än aldrig :)
 
Tänkte göra en egen kategori från min Costa Rica resa, så här kommer några gamla inlägg!

 
Då har vi varit på La Montaña del Sapo!
 
Åkte ut till ett ställe med olika vattenbanor och ett avstängt tivoli :p
De använde endast 1 utav vattenbanorna, den som var längst som jag gärna hade åkt var inte igång..

Det hela börja med att vi gick upp och fixade ett bord uppe på kullen för Katia och Roberto skulle grilla när han kom från jobbet. Det var riiiiktigt varmt må jag säga, men mysigt. Lärde känna familjen lite mer.
Kommer bra överens med Jensas kusiner, men mest med Anita då hon kan engelska :p'
Med dom andra så förstår jag en del, men med vissa ord får dom prata nybörjar spanska och göra massa gester till mig för att jag ska första haha, samma gäller mig när jag ska göra mig förstådd till dom. Eller så ber jag bara Jensa översätta dx
 
Jätte underbar familj!!!
 
Jag har alltid skrattat åt Jensa och hans bröder - att var gång dom ser en fotboll så springer dom fram och börjar spela. Idag såg jag att det var ett släktdrag på denna sidan familjen haha. Jag är sämst på fotboll, jag missar den alltid! Men precis alla killar spelade fotboll här :p
 
Vi klättrade även lite högre upp för kullen medan vi väntade på att maten skulle bli klar. Där uppe spelade dom fotboll igen och klättrade i träd haha.


Från vänster:André (den 2a svensken), Fabian (Jensas äldsta bror), Jensa, Ro (Jensas kusin), Sebás (Jensas syssling)


Fabian som är äldst av oss skulle upp i trädet!


Utsikten från kullen vi gick upp på, vi var högre upp men glömde ta en bild utåt just då :p


Hade åkt om den varit igång!!!


Står uppe i "tornet", Jensa står vid andra backen ner till poolen!

 

När vi kom ner så var maten klar! Jag kan inte förklara så god mat Katia gör, LÄR MIG!
Killarna blev iväg skickade för att hämta ännu ett bord alla 5 men enbart 1 höll i bordet när dom kom tillbaka haha. Jag hittar för tillfället inte den bilden :(


Två av flaskorna är Jensa favoriter. Aloe vera & Fanta kolita (<- finns endast i CR).
Första gången jag såg 2-3 liters flaskor med läsk! Dom är så otympliga att gå och bära på!

~

När vi var på väg hem åkte vi inom supermarket (köpte massa mat ofc)!
Sen så blev jag presenterad för glass kedjan POPS! Pistacias glass kan slänga sig i väggen, så underbart god :D


^Väl hemma igen så hittar han fotbollen ännu en gång!

Nu ska vi ut och kolla in köpcentrumet som ligger här i närheten. Jag har cravings efter godis haha!

Chao!!!~

- Jenny


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback